... از سينما و

"بمحض برخورد با بزرگترين عشق زندگی ، زمان متوقف می شود - "بيگ فيش

شنبه، آذر ۰۵، ۱۳۸۴


هری پاتر و جام آتش


بار ديگر پديده شگفت انگيز سال های پايانی قرن بيستم كه به قرن اخير هم سرايت كرده و چه از نظر جذابيت ادبی و چه جذابيت سينمايی سرآمد آثار تلقی می شود، بر پرده ء سينماها می تازد. نام هری پاتر با خلق ركوردهای فروش افسانه ای در بخش های مختلف اقتصاد هنری ديگر عجين شده است. شايد خود خانم رولينگ هم در آغاز نمی توانست ابعاد گوناگون موفقيت اين افسانه دلپذير را پيش بينی كند.

قسمت سوم فيلم های هری پاتر با عنوان "هری پاتر و جام آتش" بعد از دقيقا" يك هفته فروش در سال فروش های ضعيف سينمای امريكا به ناگهان با حدود ۱۰۳ ميليون دلار فروش در ۳۸۵۸ سالن به رتبه هفتم پرفروش ترين فيلم های امسال ﴿كه در يازدهمين ماه و عملا" پايان آن هستيم﴾ رسيد ان هم در شرايطی كه تا پيش از آن فقط ۶ فيلم موفق شده بودند از مرز فروش يكصد ميليون دلاری عبور كنند:

جنگ دنياها ، برهم زنندگان ازدواج ، چارلی و كارخانه شكلات ، خانم و آقای اسميت ، ۴ اعجاب آور ، و باكره ۴۰ ساله .

هری پاتر دوست داشتنی است چون داستانی چند وجهی دارد : داستان های هری پاتر اكشن ، پرماجرا ، تواما"علمی- تخيلی و فانتزی ، لطيف ، مركب از مبارزه خير و شر ، و ... هستند. او می تواند همزمان نوجوانان ، جوانان ، ميانسالان ، و مسن تر ها را همزمان به پای ميز كتابفروشی يا جلوی گيشه سينماها بكشاند و الحق كه از اين بين كمتر كسی ناراضی به خانه باز می گردد.

با هری پاتر دوستی و ملاطفت را تجربه می كنيم ، درس می خوانيم ، به رقابت و مبارزه وارد می شويم ، خصومت می ورزيم ، جادو می كنيم ، و ... بر شر پيروز می شويم.

هری در اين قسمت سوم سينمايی خود بهمراه هرميون و ران و ديگر دوستان و بستگانش برای فتح جام بين المللی گوئيديچ به جنگ تيم مدارس جادوگری ديگر می رود و ... البته احتمالا" بقيه و كل ماجرا را شما بهتر از من می دانيد.

آماده باشيد كه دانيل رادكليف خوش سيما در نقش هری پاتر آمده تا بار ديگر ذهن و تخيل شما را اشغال كند. منتظر باشيد.

  [ ۳:۱۴ بعدازظهر ] پيوند به اين مطلب